Een nieuwe machine is essentieel, goed luisteren naar de klant is nog beter.

Tekst: Rob Buchholz | Beeld: Molendijk

‘Nooit over één nacht ijs gaan’

Het ontwikkelen of het leveren van goede machines is voor veel fabrikanten tegenwoordig geen probleem. De
klant kiest echter vaak om een andere reden voor een bepaalde leverancier of merk. Het gaat om de service vooraf,
gedurende het traject én bij de nazorg. Juist die laatstgenoemde aspecten waren voor Wout Vugts, eigenaar van VSB Wellness doorslaggevend om zijn nieuwe machines bij Molendijk Houtbewerkingsmachines aan te schaffen. Hij koos voor de aanschaf van een nieuwe HolzHer opdeelzaag, een 5-assige CNC type Epicon en een kantaanlijmmachine inclusief retoursysteem.

UITGEBREID GEORIËNTEERD

“We hebben een jaar of twaalf geleden een ander bedrijf overgenomen, inclusief het machinepark. De laatste jaren merkten
we steeds vaker dat deze apparatuur toch wel behoorlijk verouderd waren", zo laat Vugts weten. “Daarnaast voldeden de
eigen machines niet meer aan de eisen van de tijd. De firma Molendijk verzorgde al een hele tijd het onderhoud en gaf aan,
ook een advies te willen geven. Omdat wij niet over één nacht ijs gaan en ik niet iemand alleen maar op zijn blauwe
ogen kan vertrouwen, hebben we ons vanzelfsprekend uitgebreid georiënteerd. Dus rondkijken, beurzen bezoeken, overleggen met collega-bedrijven en mij verder informeren. Uiteindelijk kozen we dus voor Molendijk Houtbewerkingsmachines. Waarom? Vanwege de eigen goede ervaringen bij het onderhoud, het advies op maat dat zij gaven, maar ook de positieve geluiden van diverse andere bedrijven. Alles bij elkaar had Molendijk het beste verhaal. En dat was voldoende om met deze leverancier in zee te gaan.”

 

LUISTEREN NAAR DE KLANT

Waarom koos VSB Wellness juist voor deze apparatuur. Het familiebedrijf is gespecialiseerd in wellnessprojecten waarbij
het in opdracht van particulieren sauna’s, zwembaden, whirlpools, zwembaden, maar eigenlijk ook complete interieurs produceert. “Ja, waar ligt de grens? Wanneer is iets wellness? Wanneer is het puur interieur of een meubel?” aldus Vugts. “De wensen vanuit de markt hebben er toe bijgedragen dat wij steeds verder zijn gegaan. Het is een kleine stap van badkamermeubels naar gewoon meubilair. Klanten nemen een tekening mee waar hun wensen perfect zijn uitgewerkt. Daarbij is het onze taak om ze te ontzorgen, een advies te geven en te produceren wat zij willen. Dit is geen groot bedrijf, maar een platte organisatie. Dat spreekt mensen aan. Wij luisteren naar hun verhaal en maken het gewenste meubilair precies op maat. Deze wensen zijn in de loop der jaren steeds breder geworden.

 KLAAR VOOR DE TOEKOMST

Wellness nog beter aan alle opdrachten voldoen en is het klaar voor de toekomst. “Die vraag vanuit de markt wordt steeds
breder. Wij werken veel met massief hout, maar ook regelmatig met andere soorten plaatmateriaal. De CNC-machine is inmiddels geplaatst, er heeft een training plaatsgevonden en ik hoor eigenlijk geen Als ik geen klachten hoor, dan zal het
wel goed zijn, zo denk ik dan maar. Deze machine biedt de kans sneller en nauwkeuriger te werken. Dat scheelt tijd en dus
geld. Mijn zonen nemen op enig moment in de toekomst dit bedrijf over. Dankzij het nieuwe machinepark, weet ik dat we
voor de komende tien tot vijftien jaar weer vooruit kunnen. En als collega’s mij om advies vragen, durf ik ze in alle eerlijkheid
Molendijk Houtbewerkingsmachines aan te bevelen.”


Zie hieronder het originele artiKEL