Vertrouwen, betrokkenheid en vakkennis als basis voor succesformule

Tekst: Rob Buchholz | Beeld: Molendijk

‘Bij de aanschaf van een nieuwe machinehoort een advies voor de toekomst’

Wie inzet op meer kwaliteit voor de klant, kan zomaar gaan ervaren dat het eigen bedrijf gaat groeien. Groei betekent tevens dat er een beter product en een groter aanbod ontstaat. De consequentie daarvan? Uitbreiding van het machinepark! Het gebeurde bij Bouwbedrijf JG Timmer. Zoals de naam al aangeeft: van oorsprong een bouwbedrijf, maar anno 2021 zoveel meer. “We zijn ooit begonnenmet een kleine werkplaats", zo trapt werkvoorbereider Jan Middelkoop het gesprek af. “In de loop der jaren kregen we echter steeds vaker opdrachten voor projectinrichting. Daarbij vormde het maken van interieur een essentieel onderdeel.”Het team van Bouwbedrijf JG Timmer stelde zich als doel onderscheidend te zijn: snel schakelen, korte levertijden en het leveren van de hoogste kwaliteit. "Zo krijg je nieuwe klanten, maar weet je ze ook te behouden", aldus Middelkoop.

HET GAAT OM SERVICE, NAZORG,BEGELEIDEN EN BETROKKENHEID'

VERTROUWEN

Deze aanpak vereiste een inhaalslag op het gebied van machinaal werken. De zoektocht naar extra machines was begonnen.“De eerste aankoop in 2017 was een kantenlijmmachine", zo laat Middelkoop weten. “Via een kennis kregen we de tip om contact met Molendijk Houtbewerkingsmachines op te nemen.Dat hebben we gedaan en het bleek een goede tip. Net zoals onze eigen organisatie is Molendijk een relatief klein bedrijf met korte lijnen. Er is toen wel contact gelegd bij andere leveranciers, maar de voordelen bij Molendijk waren doorslaggevend. Het goede gevoel gaf ons vertrouwen. Wij gaven onze wensen door, hun adviseur keek naar de mogelijkhedenen kwam met een goed advies.Onze keuze viel op een kantenaanlijmer van Holz-Her.”

GROEI

Bouwbedrijf JG Timmer bleef groeien.De volgende stap was in het najaar van2019: de aanschaf van een opdeelzaag. Opnieuw werd contact gezocht metMolendijk Houtbewerkingsmachines.Middelkoop: “Molendijk gaf echter een advies op maat. We waren aan elkaar gewend. Dat was doorslaggevend.”Wij kunnen nu nog meer producten maken en hogere kwaliteit aan de klanten bieden.Molendijk gaf een advies op maat.

MEEDENKEN

Doordat het aantal opdrachten bij JGTimmer bleef groeien kwam ook deuitbreiding van het machinepark in eenstroomversnelling. “Na gesprekken met Arnoud Renaud, adviseur bij Molendijk, bleek het beter te zijn ook een 5-assigeCNC machine aan te schaffen. Deze bood ons als producent nog meer mogelijkheden.Tijdens alle gesprekken werd ons duidelijk hoe zeer het team van Molendijk met de klant meedenkt. Zij vragen wat ons doel is met de machine en welke andere wensen we hebben. Bovendien zijn ze deskundig, probleemoplossend gericht en ze geven een advies voor de toekomst. Vanaf de oriëntatiefase tot aan het plaatsen en de uitleg zijn ze telkens een geschikte partner voor ons geweest.”Bouwbedrijf Timmer koos voor nog twe eHolz-Her machines: de opdeelzaag Tectra6120 en een CNC, de 5-assige Promaster7225. Volgens Middelkoop is het leveren van een nieuwe machine veel méér dan het geven van een goed advies. “Het gaat ook om service, nazorg, begeleiden en betrokkenheid. Als we nu een vraag hebben of op een probleem stuiten, is altijd een adviseur telefonisch bereikbaar en indien nodig komen ze naar onze locatie. Wij kunnen nu nog meer producten maken en hogere kwaliteit aan de klanten bieden. Soms moesten we in het verleden nee verkopen, daarvan is nu geen sprake meer.” ❚

 

Zie hieronder het originele artikel: